På plats i USA

Nu har jag anlänt till New York! Det hela började på Kastrup där jag sa hejdå till familjen och sedan träffade de andra utbytesstudenter som jag skulle åka med. Alla var danskar utom jag och en annan kille. Det var dock bara jag som inte förstod någonting av reseledarens instruktioner vilket ledde till stor förvirring i början av resan, men som tur var så kunde den svenska killen översätta åt mig så det ordnade sig.

Under flygturen så fick jag lyssna på mycket danska, nicka och skratta på ställen där jag tror att det var passande. En upplevelse! När vi klev av planet hittade jag dock fler svenskar som hade åkt från Göteborg samt Stockholm (lättad) och jag kan nu skratta på rätt ställen utan att tveka.

Efter mycket väntetid, en biljon säkerhetskontroller och smått skräckinjagande intervjuer så kom vi fram till hotellet. Här är vi för tillfället hela 105 utbytesstudenter från Sverige, Norge, Finland, Danmark och Tyskland varav ca 15 är från Sverige. Alla är jättetrevliga och har därmed på några timmar utökat mina följare på instagram mer än någonsin förut. Pizza blev det till mat och efter att ha varit vaken i ett dygn så ska vi nu strax sova. 



Jag tillsammans med de andra svenska utbytesstudenterna.



Gula taxibilar!!!


Kaffemaskin på toaletten på rummet. (why?)

Imorgon blir det sightseeing i NYC och är riktigt taggad! Detta året kommer bli så bra och har haft en grym start idag!



Postat av: Nike
2014-08-24 - 10:59:59

Låter underbart! tänker på dig Sandris :*

URL: http://konstgjort.devote.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: