Första fotbollsmatchen

Både idag och igår har det varit fullt upp! Har fixat en telefon till mig, shoppat på walmart två gånger, träffat Johns ena son och några andra vänner till honom, varit på skolan och fyllt i papper, gjort varma mackor, konstaterat att macka till frukost i USA är väldigt konstigt tydligen, träffat min värdfarmor osv... 

Vi kommer dock missa första dagen i skolan (tisdag) för att vi inte kan träffa den som gör scheman förrän på onsdag vilket suger lite... Har däremot fått massa tips på saker det finns att göra här! Jag funderar på att testa volleyboll i skolan eller cheerleading, det finns konståkningskurser på vintern, skidbacke inte jättelångt bort på fredagkvällar och har redan blivit inbjuden av två olika personer för att träffas! 

Idag var vi också på första fotbollsmatchen denna säsongen! Det var riktigt kul och fick lite mer koll på vad det går ut på. Vi vann med 44-7, så vi ägde ut det andra laget rätt rejält. GO CARDINALS! 




Något som förvånat mig är hur trevliga och artiga amerikanerna är! Alla frågar hur man mår och säger excuse me, sorry och thank you mycket mer än i Sverige. 

Min värdpappa jobbade på skolan innan så han känner de flesta lärarna vilket är en fördel för oss. Det eftersom han kunde presentera oss för de flesta redan idag så de vet vilka vi är osv (alla var otroligt trevliga!) . 

Imorgon ska vi åka och campa på ett church camp. Det ska dock regna så vi får se hur det blir, det blir nog mysigt ändå! 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: