Heldag i skolan

Så idag hade jag alla mina ämnen och tänkte förklara lite vad vi gör och hur de funkar i skolan här. Jag åker skolbuss till och från skolan. Dit tar de ca 20 min, hem däremot tar det 1 h 20 min.... Upptäckte att de serverade gratis frukost på skolan! Hade jag ingen aning om och var förvånad över att bussen kom så tidigt till skolan (den åker hemmifrån 7.05). 
 
Första lektionen har jag ju som sagt video art och där har vi läsning de första 20 minuterna (vilket jag tyckte var lite weird eftersom det inte har någonting med filmning att göra). Vi ska tävla mot en annan klass vika som läser mest sidor. Lärarna gillar tydligen att tävla mot varandra. Efter det tränade vi på att sätta ihop all kamerautrustning för att spela in saker. Vi är nämligen ansvariga för att spela in alla sportmatcher på skolan. Så jag skötte datorn idag och skrev upp mig på att spela in fotbollsmatchen imorgon! 
 
Andra lektionen har jag graphic design. Idag fick jag göra ett pre-test och jag kunde i princip ingenting. Gör dock inget, det ingår inte i betyget eller någonting så har mycket att lära helt enkelt! Sedan fick vi i uppgift att göra en reklambild om oss själva. Ska försöka få en bild när jag är klar så ni kan få se min konstnärliga sida. 
 
Tredje lektionen är leadership och idag satt vi i grupper och skrev ner karaktärsdrag hos en ledare. Vår grupp kom på delad tredje plats med antalet vi kom på. 
 
Efter de har jag enlish och läraren är het klart min favoritlärare! Vi gick ut och kastade en boll till varandra, var ute och gick och skulle känna hur det känns i benen och sedan skrev vi dikter. Han är askul! Han har popcorn-fredag varje fredag så man får ta med popcorn och poppa i micron i klassrummet!
 
Sedan är det lunch. TIll lunch får man välja vad man vill äta och det finns pizza varje dag som val. Det finns också sallad, wrap och en annan maträtt som varierar från dag till dag. De har ett salladsbord så än så länge har jag inte lidit av att inte få några grönsaker här! 
 
Lunchen är kort och efter man har ätit får an springa till nästa lektion som i mitt fall är US history. Vi sk ahelt enkelt läsa om USAs historia. Vi hade ett pre-test idag vilket jag inte kunde någonting på. Trodde faktiskt jag hade lite koll på historian här borta men det visade sig snabbt att jag var helt uta och cyklade. 
 
Därefter har jag Algebra 2. Igår hade vi som sagt ett pre-test och de enda frågorna jag inte kunde var de där man behövde veta hur många feet det var på en inch osv... Idag hade vi genomgång och sedan fick vi göra 10 uppgifter vilket också visade sig att jag klarade av enkelt. Har hört att matten här är mycket enklare än hemma och än så länge har det visat sig stämma. 
 
Efter det får man gå snabbt till sitt skåp, hämta sina grejer och gå direkt till bussen för då åker den. Det finns ingen slötid på hela skoldagen. Alla har lektioner samtidigt och mellan lektionerna är de bara 5 minuters rast så man hinner precis pressa sig igenom alla 500 elever som finns i byggnaden som förösker göra precis samma sak som du och hinna fram till nästa klassrum. Vilket gör det svårt för mig eftersom jag aldrig riktigt hinner prata med de jag pratar lite med på lektionerna. Alla i hela skolan känner varandra också eftersom alla har gått på skolan sedan kindergarden och alla har redan sina kompisar som de är väldigt bekväma med. Har upptäckt att det är lättare att snacka med killarna, de är mer sociala, nyfikna och välkomnande än de flesta tjejer jag har pratat med.  Ska iallafall bli kul på matchen imorgon eftersom jag faktist får chans att hänga med de som jag pratat med hittills. 
 
Har bestämt mig för att inte fortsätta med cheerleading av anledningen att jag inte tyckte det var så kul helt enkelt. Ett par killar från några av mina classes (olika människor på varje lektion man har) övertalade mig dock att testa på soccer imorgon. Jag sa ennhindramiljoner gånger att jag suger på det men deras svar var: du kan inte vara sämre än vad hälften av laget redan är. Tydligen vinner de typ 1 av 10 matcher så jag kanske passar in på den nivån XD 
 
Så imorgon: Popcorn, soccer practice och fotball game. Ser fram emot det!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: